marți, 4 ianuarie 2011 | By: ioana97

Seria Tunele


Seria cu care am inceput sa citesc carti din literatura fantasy. Tunele1 a fost primul volum pe care l-am citit din acest gen si care, spre deosebire de multe alte carti mi-a placut foarte mult. Cel putin atunci. Acum, cand pot sa spun ca am citit ceva mai mult recunosc ca daca ar fi sa incep seria din nou, fara sa stiu nimic despre ea, primul volum ar fi chiar plictisitor, dar ca povestea, in totalitatea ei ma atrage.
Cum am spus, primul volum a fost oarecum plictisitor: nu a avut cine stie ce intamplari. Mai toate paginile au fost umplute de descrieri exagerate(mie mi s-au parut prea lungi, prea detaliate, prea neesentiale). Chiar si asa am continuat sa citesc seria, sa aflu aventurile lui Will, ale prietenului lui, ale doctorului Burrows...
Volumul al doilea a progresat semnificativ. Au inceput sa apara mai multa actiune, iar rasturnarile de situatie(mai rare in pimul volum) s-au inmultit. Trebuie sa recunosc ca majoritatea ar uimi pe oricine. Eu una nu m-as fi asteptat niciodata ca Rebeca sa faca ceea ce a facut si sa fie ceea ce a facut. Stiu, cam lipsit de sens. Ne facem si noi prieteni, Eliott si Drake care ii ajuta foarte mult in continuare.
Volumul al treilea ne duce si mai departe spre centrul Pamantului. Cadem si cadem cu personajul principal prin acel ,,por''. Totusi, cand ne oprim din cadere, descoperim un nou personaj cam dubios, Martha, care ar lasa-o pe Eliott sa moara. Gasim si niste fiinte de-a dreptul fantastice. Cele mai mi s-au parut stralucirile. Ceea ce scrie pe coperta IV (,,absolut sangeros'') mi s-a parut cam tras de par. Nu zic, poate este adevarat, dar mie nu mi s-a parut. Din nou, rasturnari de situatie. Will se intalneste cu doctorul care se arunca intr-un por de dragul stiintei, iar asa-zisul lui fiu il urmeaza impreuna cu Eliott si Chester.
Volumul al patrulea(pe care l-am terminat de citit recent)-mi s-a parut de la bun inspre foarte bun. Actiunea devine ceva mai alerta, dar avem din nou putine rasturnari de situatie. Mi-a placut enorm ideea de a gasi o societate ascunsa in centrul pamantului, o Noua Germanie, idee foarte buna. M-a dezamagit usor faptul ca oamenii-copaci(cititi si veti intelege la ce ma refer) nu au avut prea mare importanta. Mi-a placut schimbarea doamnei Burrows, in acelasi fel in care am fost foarte suparata pentru ce i s-a intamplat doctorului. Sfarsitul te las intr-o mai mica sau mai mare masura in suspans, asteptand volumul urmator. Sper doar sa apara mai devreme decat celelalte volume.

Per total e o serie care merita citita daca reusesti sa treci de primul volum, motiv din cauza caruia o recomand tuturor, chiar daca ati citit primul volum si v-a dezamagit, continuarea merita o a doua sansa.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu