luni, 30 mai 2011 | By: ioana97

Damnare de Lauren Kate

Damnare de Lauren Kate


CE SPUN EI:

Unii îngeri sunt sortiţi căderii!

Există ceva dureros de familiar la Daniel Grigori.

Misterios şi distant, el îi atrage atenţia Lucindei Price încă din prima ei zi la internatul Sword & Cross, din înăbuşitorul Savannah. Ajunsă aici după ce prietenul ei moare într-un accident misterios, Lucinda, o adolescentă de şaptesprezece ani, se îndrăgosteşte de Daniel, dar descoperă un adevăr incredibil de tulburător: el este un înger căzut, iar iubirea lor este veche de secole şi sfârşeşte tragic de fiecare dată când se întâlnesc.

Într-un decor apăsător şi opresiv, în care îngerii nu se deosebesc de muritori şi unde umbrele veghează ameninţător orice mişcare, povestea lor evocă un romantism diafan şi angelic.

Periculos de incitant şi întunecat de romantic, Damnare este un thriller fascinant şi povestea de dragoste supremă.


CE SPUN EU:

Hmmmm....(ca reclama de la Orange daca ati vazut-o). Pe mine una cartea asta m-a lasat :-| Cred ca asa e cel mai bine spus.
Trebuie sa recunosc ca aveam niste asteptari uriase de la aceasta carte, tinand cont ca a fost extrem de laudata peste tot si unii au asemanat-o cu Ingerul noptii de Becca Fitzpatrick, carte care in schimb mi-a placut.
Trebuie sa recunosc ca nu am inteles foarte multe lucruri si ca anumite chestiuni au ramas sub semnul intrebarii. Ok, ce am inteles? Am inteles ca Lucinda si cu Daniel se iubesc din timpuri imemorabile si ca ei pur si simplu se reincarneaza si se reincarneaza doar ca sa se reintalneasca si sa moara din nou. Deci cam asa stateau lucrurile dupa ce am citit coperta. De fapt, din carte am tras concluzia ca doar Lucinda moare si uita vietile ei anterioare, in timp ce Daniel traieste, rapus de amintirile iubirii lui fata de o pamanteanca care moare de fiecare data cand e prea aproape de el si datorita careia el a cazut de pe norisori! Ce tragic, adica!(sa se inteleaga, va rog, ca eram sarcastica). Si totusi nu am prea intees, el a cazut pentru ea? Sau din cu totul alt motiv...De ce cred asta? Pentru ca, ei bine, vedeti, mai sunt si alti ingeri cazuti si nu puteau sa cada toti doar pentru ea(mai sunt si ingeri femei si nu cred ca era ea chiar atat de frumoasa incat sa cada luna de pe cer de frumusetea ei).
Revenind, am inceput sa imi exprim gandurile umpica cam dur. Asa, legat de poveste: Lucinda este trimisa la un ,,spital de copii cu probleme''-a se citi o institutie pentru copii care au savarsit infractiuni. Acum, ce a facut Luci de a ajuns acolo? Destul de simplu: si-a ucis iubitul in timp ce incerca sa il salute. De fapt, nu a facut-o ea, ci umbrele pe care le vede de un timp, dar de care nu poate spune nimanui, pentru ca altfel ar crede-o nebuna.
In prima ei zi la acel institut, il zareste pe frumosul, uimitorul, etc. etc. Daniel Grigori care se pare ca are un anumit obicei de a arata faimosul semn al pacii(degetul din mijloc) fetelor nou venite. Sau a facut-o doar si special pentru Luci? Greu se spus....
Oricum, exceptand ca Daniel se comporta ca un gunoi cu ea, ea continua sa se indragosteasca de el si sa il spioneze si chestii de genu'. Cine a spus ca dragostea nu-i oarba? Ei bine, a gresit. Cel putin in cazul Lucindei. Adica, exceptand ca o face proasta si ca o evita, ea se incapataneaza sa il urmareasca. Mi se pare un personaj extrem de naiv, chiar fraier (sau cum vreti voi sa spuneti), mai ales cand vine vorba de dragoste sau de alegerea prietenilor.
Bine, pe la jumatatea cartii, Daniel o salveaza si incep sa vorbeasca si se imprietenesc(prin imprietenit intelegeti ca o duce in locul lui super secret si ... inoata si se saruta, nu neaparat in ordinea asta).
Bineinteles, nuar fi fost suficient de reusita cartea daca nu ar fi intervenit si un alt baiat si anume Cam(sper sincer ca nu i-am gresit numele, dar am citit de mult cartea si nu prea am memoria numelor). El este rivalul lui Daniel de cand se stiu si incearca sa i-o fure pe Lucinda. Prin diverse metode.
Bineinteles, cartea nu s-ar fi scris daca aceasta nu era viata Lucindei in care ea a ramas nebotezata si astfel poate fi ucisa fara sa se mai reincarneze vreodata si in care ea poate ramane cu Daniel pana la sfarsit, nu sa fie ucisa de ,,umbre'' atunci cand se lumineaza cu privire la el.

Probabil ca nu ati inteles mare lucru, dar cred ca ati inteles la fel de mult ca mine. Asta e tot ceea ce am inteles, ca sa nu mai spun de final cand se ,,semneaza'' acel ,,tratat'', care ridica si mai multe semne de intrebare.

Daca voi citi volumul urmator? Probabil ca il voi imprumuta de la prietena de la care l-am imprumutat si pe acesta, daca si-l va cumpara. Dar eu cu siguranta nu il voi cumpara.

Nota: 7/10

P.S.: Cum poti sa te intrebi daca un om este femeie sau barbat? Adica, nu e evident? Lamuriti-ma si pe mine. Luci m-a lasat :-0 in aceasta privinta.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu